måndag 1 februari 2016

Dröm

Inatt drömde jag om Anton. I drömmen var vi på någon festival i en Afrikansk kåkstad. Där festade vi, någon gång var jag krypskytt och ett tag var min familj med. Någon gång under drömmen dog Anton. I slutet av drömmen satt jag och kollade på bilder i hans kamera. Anton hade skaffat ett husdjur, en blandning mellan en tröglori och en flygande hund. På kameran fanns en kort film där Anton och någon till försökte handskas med djuret som klättrade på väggar och tak, samtidigt som den skrek och flaxade med sina vingar. Så här i efterhand kan jag fundera på om det verkligen var ett djur för Anton. I och för sig kanske inte en flygande tröglori är ett bra husdjur för någon.

Jag har aldrig haft en riktig mardröm. I mina drömmar är jag aldrig så rädd eller skräckslagen. Men drömmarna hittar andra sätt att vara plågsamma. Som för en tid sen då jag drömde att jag träffade Tim (Hejsa). Mitt i drömmen inser jag att jag drömmer och att Tim är död. Jag försöker fråga honom om något, säga hur mycket jag älskade honom och hålla om honom. Tim i drömmen verkade mest tycka att jag betedde mig störigt och att jag var efterhängsen. Sen vaknar jag i en värld där jag önskar att det fanns en Tim som störde sig på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar